Gezond Eten Met Thea

Gevulde Kastanje-Champignons
GEVULDE KASTANJE-CHAMPIGNONS

Voorgerecht voor 4 personen.

Benodigdheden:

8 grote kastanje-champignons, 2 gedroogde zontomaatjes, verse platte peterselie, 1 teentje knoflook, 1 – 2 cherrytomaatjes, peper, 10 roze garnalen en eventueel een paar voor de garnering, geraspte kaas, olijfolie.

 

 


Bereiding:

Snijd de steeltjes van de champignons en snijd ze heel klein. Snijd de tomaatjes in kleine stukjes en snijd de peterselie ook heel fijn. Teentje knoflook uitpersen. Klein beetje olijfolie in pan verhitten en fruit hierin de knoflook. Doe de tomaatjes en de steeltjes van de champignons erbij en laat even pruttelen. Voeg naar smaak peper toe en voeg de garnalen erbij samen met de peterselie. Vet een kleine ovenschaal licht in met olijfolie en zet de champignons hierin. Vul de champignons met de vulling en strooi er wat geraspte kaas overheen. Zet de schaal in een voorverwarmde oven van 180 graden en laat het geheel in ongeveer 10 min warm worden waardoor ook de kaas kan smelten. Haal het gerecht uit de oven en serveer op een klein bordje. Je kunt het geheel nog een beetje aankleden door het te garneren met een blaadje peterselie en een garnaaltje.

Waarom is dit gerecht gezond?

Champignons hebben een grote gezondheidswaarde omdat ze stoffen bevatten die je immuunsysteem stimuleren. Verder bevat ze vezels die weer een bijdrage leveren aan een goede darmwerking. Ook bevat dit eiwitrijke product vitaminen en mineralen zoals: vitamine B, ijzer en calcium. Dit alles, in combinatie met weinig calorieën, vetten en zout maakt champignons een gezond product.

Eet smakelijk.